Llarg, 60 - 17190 Salt

972 233 681

Tria el teu Camí després de 4t d'ESO: A FEDAC Salt t'Acompanyem!

Tria el teu Camí després de 4t d'ESO: A FEDAC Salt t'Acompanyem!

A FEDAC Salt, creiem fermament que el final de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) no és una meta, sinó un gran punt de partida. Entenem que decidir el futur acadèmic i professional pot generar pors i dubtes, tant en els alumnes com en les famílies. Per això, l'orientació dels nostres estudiants de 4t d’ESO és un pilar fonamental de la nostra tasca educativa.

Un acompanyament personalitzat des de Tutoria

La clau del nostre programa d'orientació és l’acompanyament personalitzat que fem des de l’equip de tutoria. No es tracta de decidir per ells, sinó de reforçar la seva seguretat i autoestima, fent-los veure que la tria actual no és per sempre, sinó un primer pas crucial.

La nostra feina es basa en tres eixos:

  1. Autoconeixement: Ajudem els alumnes a analitzar què els agrada, quines matèries o activitats els motiven i com s'imaginen d'aquí a uns anys. Això és essencial per a una tria conscient.
  2. Informació: Oferim informació clara sobre el Sistema Educatiu Català per conèixer els requisits i les opcions (notes de tall, barems, etc.)
  3. Recerca Activa: Impulsem la seva participació activa animant-los a visitar centres, anar a jornades de portes obertes (com l'ExpoJove, que farem amb l'escola) i parlar amb professionals d'interès

Moltes vies, totes vàlides

Volem destacar que hi ha moltíssimes possibilitats després de l'ESO. El nostre objectiu és que cada alumne trobi l’itinerari que millor s’adapti als seus interessos, motivació i aptituds.

En la xerrada d'orientació amb famílies i alumnes vam repassar els principals camins que es poden seguir:

  • Amb el títol d'ESO :
    • Batxillerat: El camí més habitual cap a la universitat, amb quatre modalitats (Arts, Ciències i Tecnologia, General, i Humanitats i Ciències Socials). L'accés es basa en criteris socials i logístics (proximitat, germans, etc.), i la nota mitjana pot servir com a desempat
    • Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM): Permeten l'accés directe al món laboral o continuar cap a un CFGS. L'accés en aquest cas és estrictament acadèmic i es basa en la nota mitjana de l’ESO
    • A més, un cop finalitzat el Batxillerat o un CFGS, es pot accedir a la Universitat, fins i tot sense fer les PAU generals si es ve de CFGS, tot i que es poden presentar a la fase específica per millorar la nota.
  • Sense el títol d'ESO:
    • Cicles Formatius de Grau Bàsic (CFGB): Durada de dos cursos, i la seva superació permet obtenir el Graduat en ESO i accedir a CFGM o al Batxillerat.
    • Programes de Formació i Inserció (PFI): Orientats a la ràpida inserció laboral, amb una durada d’un curs.
    • Certificats de Professionalitat (CP): Documents oficials que acrediten competències professionals per al mercat de treball

A FEDAC Salt el nostre compromís és acompanyar els nostres alumnes en aquesta important etapa de reflexió i tria. Estem aquí per resoldre dubtes, oferir informació i construir plegats un futur ple d'oportunitats!

Podeu consultar la presentació completa d’orientació en aquest document que us adjuntem.