Fer que l’aprenentatge sigui significatiu és un dels reptes de la nostra escola. Hem de despertar la curiositat, les ganes d’aprendre i fer-se preguntes dels nostres alumnes, els hem de fer partícips del seu propi aprenentatge.
Els alumnes de Cicle Inicial vam trobar una capsa tapada amb una manta al mig de la nostra classe, no teníem ni idea de què podia ser, així que vam començar a fer les nostres hipòtesis… No podia ser una cosa gaire grossa, ja que no cabria a la capsa, però tampoc una cosa minúscula, ja que la capsa era mitjana. Com que era molt difícil d’endevinar vam decidir intentar descobrir-ho fent servir els nostres sentits. Vam fer silenci i vam intentar sentir algun soroll, vam intentar captar alguna olor, però no vam sentir res. La mestra ens va donar una pista: a dins la capsa hi havia una cosa que estava viva!
A partir d’aquí ens vam anar apropant cap a la resposta…. Havia de ser un ésser viu, allà sota hi havia un animal? O potser una planta? Molt emocionats, finalment vam aixecar la manta i vam trobar que a sota hi havia una peixera amb un peix a dins!
Acabàvem de descobrir que el projecte que començaríem aquest segon trimestre seria el dels animals i les plantes. A més a més, ara, des d’aquell dia, tenim una altra tasca important, una responsabilitat. Aquell peix s’ha convertit en la mascota de la classe, li hem posat un nom i estem investigant com cuidar-lo i sobretot, l’estem estimant molt!
A partir del treball per projectes, ajudem els nostres alumnes a anar construïnt el seu propi aprenentatge. A través de la combinació del treball individual i el treball en grup amb els seus iguals, aprofitant els talents i les fortaleses de cadascun dels nostres alumnes, promovem el treball cooperatiu.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola