Aconseguir que els alumnes siguin comunicadors competents és l’objectiu de la nostra escola. Des de ben petits vetllem perquè l’aprenentatge de les llengües sigui vivencial i significatiu. Les llengües són el vehicle que tots utilitzem per a comunicar-nos i a l’escola descobrim i aprenem les rutes més efectives per arribar a la nostra destinació: entendre el món que els envolta i, el més important, fer-nos entendre.
Els vostres fills i filles necessiten inspirar-se en vosaltres, veure-us com a bons models de lectura i d’escriptura, és per això que cal que us vegin llegir i escriure molt.
El que sabem del cert és que s’aprèn a llegir, llegint i s’aprèn a escriure, escrivint. Des de l’escola us acompanyarem en aquest procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura però cal que des de casa feu de catalitzadors d’oportunitats perquè els infants visquin la necessitat de llegir i escriure.
Durant l’etapa d’educació infantil han assentat les bases de la lectoescriptura . A P1, aquest any passarem d’escriure amb lletra de pal a lletra d’impremta. Per què lletra d’impremta i no lligada? La lletra lligada s’ha ensenyat a les escoles durant molts anys per la necessitat d’escriure-ho tot a mà i per agilitzar l’escriptura, és a dir, per anar ràpid quan escrivim i prenem nota. Els vostres fills són nadius digitals i en el món real veuen la lletra d’impremta: des dels teclats dels dispositius electrònics fins a les senyalitzacions de trànsit. Per tal de fer la transició de lletra de pal a la seva tipologia de lletra, creiem que pedagògicament serà més enriquidor transitar de la de pal a la d’impremta. En un futur, segur que la lligaran o cada infant definirà la seva propia tipografia.
De moment, des de l’escola facilitarem la transició i els ensenyarem la lletra d’impremta. Al mateix temps, a l’hora de llegir els ajudarem a fer-ho en diferentes tipologies de lletra: lligada, de pal, d’impremta, etc.
Per iniciar aquest emocionant procés hem encetat el projecte del nostre abecedari. Junts hem construit un abecedari visual. Tal i com podeu observar a l’imatge, els alumnes han representat la lletra que els ha tocat amb la grafia i amb un objecte que fa referència a aquella lletra, per exemple la X de xilòfon, la K de Kiwi, la F de fulla…
Els alumnes de primer s’han implicat en l’elaboració de l’abecedari que ens servirà de tret de sortida de tots els aprenentatges d’aquest any. Plegats anirem descobrint la pintura de la nostra veu, és a dir, l’escriptura.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola