L’aprenentatge basat en problemes o ABP és una metodologia d’aprenentatge actiu centrada en l’estudiant. Es presenta a partir d’un problema o situació real que serveix d’inici per a la investigació i motivació de l’alumnat. La situació problematitzada permet als alumnes plantejar hipòtesis i buscar estratègies per a obtenir el coneixement necessari per a resoldre el problema.
Als alumnes de P3 se’ns va presentar un problema important. La Doctora Camps va contactar amb nosaltres demanant-nos ajuda per a la investigació d’una malaltia desconeguda fins al moment. Nosaltres ens vam comprometre a ajudar-la, però abans d’això necessitàvem ampliar el nostre coneixement sobre el cos humà.
A partir dels informes dels seus pacients i de la simptomatologia que aquests anaven experimentant, hem estudiat el funcionament i els òrgans dels aparells del cos humà.
Mitjançant la recerca d’informació, racons d’experimentació, maquetes, jocs i fitxes interactives, ens hem acabat convertint en uns experts sobre el tema.
Ara, per demostrar-li a la Doctora Camps que som prou competents per ajudar-la en la seva investigació, per grups cooperatius, estem preparant un vídeo expositiu on cada grup explicarà el que hem après sobre el cos humà i el funcionament dels seus aparells.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola