Un dels objectius que tenim a Fedac Salt és empoderar el nostre alumnat perquè siguin conscients del seu procés d’aprenentatge i puguin prendre decisions per ells mateixos.
Amb la metodologia Tinkering, promovem aquest empoderament a través d’activitats on l’alumne és el protagonista. És ell qui juga, remena, crea i dissenya partint d’un repte o d’una idea principal.
Aquesta manera de crear, sense instruccions ni inputs, fa que l’alumnat hagi de treballar a través del mètode assaig-error fins a arribar a l’objectiu desitjat.
Contextualitzant aquesta metodologia cal dir que la paraula tinkering prové de l’anglès tinker que vol dir trastejar, jugar, remenar,… i té els seus inicis a l’Exploratorium de San Francisco. El tinkering proposa activitats STEAM, que engloben les següents disciplines: science, technology, engineering, arts and maths (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). Es tracta d’un enfocament pedagògic que apunta cap a la resolució de problemes de manera creativa. Alguns dels múltiples beneficis que ens han portat a introduir aquesta pràctica a l’escola han estat els següents:
Per tot això, estem convençuts que la introducció del tinkering a Fedac Salt és una bona pràctica educativa que seguint la línia pedagògica de l’escola, fomenta que els alumnes esdevinguin persones creatives, col·laboratives, amb iniciativa i competents per resoldre situacions diverses.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola