Llarg, 60 - 17190 Salt

972 233 681

CONCURS DE RETÒRICA

CONCURS DE RETÒRICA

Els alumnes de Sisè de l’escola hem participat en el Concurs de Retòrica de les escoles del Gironès. I ha sigut una experiència molt emocionant, divertida i enriquidora per a tots nosaltres.

Al llarg del segon trimestre hem fet activitats per anar preparant el concurs i per anar treballant el tema que ens havia tocat defensar. Primer cadascú de nosaltres va triar si volia exercir el paper d’orador o de consultor i a partir d’aquí vàrem fer els equips de retòrica. La Rosa Maria, una de les responsables de la proposta, va venir a l’escola a fer-nos un taller per explicar-nos què és la retòrica, com era el concurs i per treballar aspectes concrets de la llengua com per exemple els connectors. Amb ella vàrem aprendre molt!

Com vàrem treballar a l’aula?

Ens va tocar defensar la regulació de l’ús dels telèfons mòbils i ens hi vàrem implicar tots molt de valent. La meitat dels equips de la nostra escola varen treballar els arguments per posicionar-se a favor de la regulació i l’altra meitat de grups varen treballar els arguments per posicionar-s’hi en contra. Tots els equips vàrem fer un gran esforç per a buscar informació sobre la temàtica, redactar els arguments i anar-los compartint a mesura que anàvem fent debats. També vàrem aprendre a fer la valoració dels companys destacant les coses bones del debat i dient quins aspectes podrien millorar. Tothom ho va fer molt bé!

Els vuit grups de la nostra escola es varen enfrontar en quatre debats diferents, d’on varen sortir 4 equips que varen ser valorats més positivament pels companys. Vàrem fer dos debats sobre la regulació del telèfon mòbil més i vàrem escollir els finalistes de la nostra escola. Per acabar vàrem fer un últim debat per decidir qui serien els nostres representants en el concurs del dia 14 de març. Tots els equips varen rebre molt bones valoracions i varen trobar i compartir arguments molt interessants per defensar el seu punt de vista. Però, finalment, els nostres representants al concurs varen ser en Biel, en Marcos, l’Hèctor i la Maika.

Amb els nervis a flor de pell

Els últims dies abans del concurs tothom estava molt nerviós, però els vàrem aprofitar al màxim per a preparar-nos del tot. Els finalistes, que eren el grup d’en Lluc, la Xènia i en Pau, varen ajudar als nostres representants a preparar unes targetes amb els arguments que podien utilitzar per defensar el posicionament que ens havia tocat. I vàrem assajar un parell de vegades afegint els consells de tots els companys. Ens vàrem preparar a fons i, tot i que estàvem molt nerviosos, estàvem llestos per representar els nostres companys al Desè Concurs de Retòrica de les Comarques Gironines.

El dia 14 de març al matí vàrem anar a l’Auditori de la Coma Cros a fer el concurs amb la resta d’escoles de Salt. Hi havia equips de les escoles Les Deveses, La Farga, el Pla de Salt, l’Escola Pia i l’escola Silvestre Santaló de Salt i el Col·legi Sagrada Família de Girona.  Els temes dels debats eren el nostre que era la necessitat o no de regular l’ús dels mòbils, l’ús dels patinets en la via pública, si la jornada laboral hauria de ser de 4 dies i un últim tema sobre si hi ha d’haver diferenciació entre coses per nenes i coses per nens. Tots els debats varen ser molt interessants.

A nosaltres ens va tocar fer el primer debat contra els alumnes de la Farga i vàrem defensar el posicionament a favor de la regulació dels telèfons mòbils i la tecnologia en una edat del alumnes. Els membres del jurat varen destacar la fluïdesa de la nostra oradora, la solidesa dels arguments i l’agilitat de resposta en el debat creuat. Varen dir que el nostre equip els havia convençut més i això es tradueix en una victòria.

Arguments sòlids i treballats

Els nostres representants varen parlar de la nomofòbia (que és la por a sortir de casa sense el telèfon mòbil), varen destacar la mancança de concentració dels adolescents, els problemes d’aïllament, de salut i de relació que comporta l’abús del telèfon mòbil… i tots els problemes que es podrien solucionar si es fes una regulació de l’ús de la tecnologia. Tots els arguments del nostre equip eren molt clars i convicents i per això vàrem guanyar claríssimament el debat.

Participar en el concurs de retòrica –que era la desena edició- ens ha ajudat a créixer com a classe, a ser més responsables de la nostra tasca i a entendre millor com hauria de ser l’ús del telèfon mòbil. A més, ens sentim molt orgullosos de tots els companys i de com ens hem esforçat a fer la feina i a donar el millor de nosaltres mateixos.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website