Llarg, 60 - 17190 Salt

972 233 681

La força de la paraula: participem en el Concurs Escolar de Retòrica de les Comarques Gironines

La força de la paraula: participem en el Concurs Escolar de Retòrica de les Comarques Gironines

Els alumnes de Sisè de Primària han participat en el Concurs Escolar de Retòrica de les Comarques Gironines. Va ser un experiència magnífica d’aprenentatge i de companyerisme.

El nostre centre ha tingut l’honor de participar en el Concurs Escolar de Retòrica de les Comarques Gironines, una trobada educativa que dona veu als alumnes i que posa en valor l’art de parlar bé, d’escoltar i de construir arguments sòlids. Més que un concurs, aquesta mostra és un espai per aprendre, compartir i créixer.

Hi han participat set escoles de la demarcació, amb els alumnes de sisè de primària com a protagonistes. Al llarg de la jornada, els equips han debatut temes d’actualitat i d’interès per a la seva edat com ara les restriccions d’aigua, la intel·ligència artificial, la publicitat de les begudes energètiques o l’estona de pati, aportant reflexions madures, originals i, sobretot, ben argumentades.

El nostre equip, “Els Bojos” format per la Joana com a oradora i l’Emma i en Chen com a assessors, ha defensat amb convicció i entusiasme la postura a favor d’allargar l’estona d’esbarjo. Amb una combinació d’humor, raonament i gran presència escènica, han aconseguit captar l’atenció del públic i del jurat. Aquest, tot i no atorgar premis en forma de guanyadors, ha destacat els punts forts de cada intervenció i ha fet propostes per continuar millorant les habilitats comunicatives dels joves oradors.

Abans d’arribar a la mostra, a l’escola vam fer un treball previ intens i col·laboratiu. Durant diverses setmanes, tots els alumnes de sisè vam aprofundir en els temes proposats, vam investigar, compartir idees i preparar arguments des de diferents punts de vista. Vam organitzar debats interns amb un format d’eliminatòries, on els mateixos companys feien de jurat, valoraven les intervencions i decidien quins equips passaven a la següent fase. Aquest procés ens ha permès implicar-nos tots en l’activitat, i ha estat una gran oportunitat per aprendre els uns dels altres. Els arguments de tots han sumat, i el resultat final ha estat fruit d’un esforç compartit.

A través de la retòrica, els nostres alumnes han après molt més que a parlar en públic: han après a escoltar amb respecte, a treballar en equip, a gestionar els nervis i a expressar les seves idees amb claredat i respecte. Ha estat una experiència enriquidora que, sens dubte, els acompanyarà en el seu camí educatiu i personal.

Des d’aquí volem felicitar tots els participants i, especialment, el nostre equip representant per la gran feina feta. La paraula té poder, i ells ho han demostrat amb escreix!

Els nostres alumnes han donat la seva opinió sobre el Concurs de Retòrica i com han vist la seva participació:

  • “M’ha agradat la retòrica i tot el que he après. A més, el tema de les restriccions d’aigua el vaig proposar jo i em fa il·lusió que fos triat.”
  • “A mi la retòrica m’ha servit per aprendre a extreure informació i això em servirà per a la vida.”
  • “A mi m’ha encantat treballar en equip sobre la retòrica. Ho recomano a tothom.”
  • “Jo crec que el concurs de retòrica és una oportunitat perfecte per aprendre un munt de coses de diversos temes.”
  • “Aquest concurs de retòrica m’ha ajudat a aprendre a buscar informació a internet i a saber debatre sense aixecar el to de veu.”
  • “A mi m’ha ensenyat a improvisar.”
  • “Portàvem el concurs molt ben preparat. Anar vestits iguals i tenir les tarjetes d’informació impreses amb el logo del concurs ha sigut molt guai!”
  • “La retòrica m’ha servit per no tenir tanta vergonya, però encara he de millorar l’expressió oral.”
  • “A mi m’hauria agradat que la final del concurs fos més divertida.”
  • “La retòrica m`’ha servit per aprendre a parlar en públic o davant de la gent. Per això m’ha agradat molt.”
  • “La retòrica m`ha agradat moltíssim. Ha sortit un tema de debat que havia pensat jo i, a més a més, he après molt de tots els temes que hem presentat.”
  • “Crec que ens ha ajudat molt a expressar els nostres punts de vista i a parlar en públic. M’ha agradat molt i ho repetiria.”
  • “M’ha agradat molt perquè m’ha servit per aprendre a arguntar els meus comentaris i opinions.”
  • “Penso que nosaltres parlàvem molt clar i amb fluïdesa.”
  • “La retòrica m’ha agradat perquè he après casos que passen en la vida real.”
  • “A mi la retòrica, m’ha semblat un programa súper divertit per poder fer-lo amb altres escoles de Salt i conèixer a altres persones.”
  • “Ha sigut una experiència molt xula i interessant. Hem apres a ajudar-nos a buscar informació i a expressar-nos.”
  • “La retòrica m’ha ajudat a millorar a parlar en veu més alta i clara.”
  • “El millor ha sigut poder ajudar el grup finalista a escriure els seus arguments finals.”
  • “He après a expressar-me oralment i a saber com són els debats.”
  • “A mi m’ha agradat perquè a l’hora que et diverteixes també aprens.”
  • “La retòrica m’ha servit molt i he après un munt de coses interessants.”
  • “Hem treballat molt i hem callat molta estona.”
  • “És una experiència que s’ha de fer.”
  • “La retòrica és una manera per aprendre a parlar bé. Ha sigut molt divertit.”