Amb l’objectiu d’adaptar les propostes que oferim als alumnes a les necessitats del segle XXI i ajudar-los a desenvolupar les habilitats que el futur els exigirà, aquest curs s’ha incorporat a tots els cursos d’Educació Primària una nova manera d’entendre l’art a les classes d’Educació Visual i Plàstica.
La programació d’aquest àmbit s’ha redissenyat des de P1 fins a P6 per tal d’adequar-la als objectius del projecte +Art a les escoles i oferir als nostres alumnes l’oportunitat de practicar, desenvolupar i millorar el seu pensament crític, la creativitat, la col·laboració i la comunicació.
Els objectius principals d’aquest projecte són els següents:
Així, doncs, la nova organització de la programació de plàstica parteix de la sorpresa i la curiositat dels alumnes. Treballant artistes contemporanis i de proximitat -fins i tot familiars d’alumnes de l’escola-, procurem donar valor a les creacions artístiques de tot tipus de disciplines: música, teatre, pintura, escultura, performances, il·lustració, literatura…
Deixant enrere la concepció de la plàstica com una matèria banal on només es fan manualitats dedicades a les festivitats, intentem que els alumnes pensin, descobreixin, experimentin, creïn i posin en pràctica el seu sentit crític, especialment a través d’artistes femenines, ja que tenim la intenció d’integrar la perspectiva de gènere a les classes d’art i ens proposem augmentar la presència de dones artistes a les aules.
Alhora, ens hem proposat canviar el paradigma de les classes d’art que es dediquen a copiar i reproduir obres d’artistes universals pel d’unes classes que deixin espai per a experimentar amb tècniques i materials diversos, on es valori el procés de l’activitat i no el resultat obtingut. Apostem per pràctiques obertes que permeten explorar i potenciar la creativitat de l’alumnat.
No obstant això, per tal de seguir donant valor a obres d’art universals de totes les disciplines que creiem que els alumnes han de conèixer com a cultura general, hem instaurat una rutina d’aula en la qual passem bits a l’inici de la classe on els alumnes poden anar-se amarant de títols, autors i museus que acullen grans obres artístiques, conegudes arreu del món.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola